Aktuellt



Bazinga - I don´t care

25 juni 2010

Hej igen

Måste skriva av mig.
Nu är det ännu en dag av ensamhet. Den är självvald, så det säger jag inget om. Däremot är det jättetråkigt vad man går miste om bara för det, en massa roliga saker.
Det är ju bekant att alkohol är något jag är väldigt emot, det ställer till så mycket. Har sett den tråkiga sidan av detta.
Att man alltid måste hälla i sig mängder av detta, för att bli full? För att våga mer? Då är man ju en mes om något. Hade gett vad som helst för att någon skulle lova att det skulle bli lagom, bara för en gång. Tyvärr kommer det aldrig hända.
Kan inte ha roligt som man vill vid såna tillfällen. Folk blir något annat än vad dom egentligen är. Menar verkligen inte alla med detta, det finns ju undantag.

Kan bara inte se glädjen med att supa ner sig och sen må skit dagen efter? Och samtidigt förstöra sin kropp. Jag vet jag är en tråkig person, men jag vill bara ha ett bra svar på den frågan

Hoppas någon förstår mig...

3 kommentarer:

  1. Jag förstår din poäng i ditt inlägg. Och jag förstår vad du gått genom. Men det kanske inte alltid handlar om att bli FULL? Det kanske handlar om att det är gott, trevligt och att det blir en annan stämning. Sen är det klart att människor som super BARA för att bli fulla, kan bli väldigt jobbigt.

    Sen ska jag inte ljuga, jag tror jag talar för de flesta utan att vara fjortis nu. Men det är sjukt kul att dricka och bli lite röd om nosen ibland. Man har kul på ett helt annat sätt.

    Tråkigt du inte kom igår, i alla fall till middagen, grillning och kubben. Där var det ingen som var full. Synd att du inte heller kom igår när vi alla satt ute och pratade. Där var ingen heller speciellt full. Tråkigt.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.
    Har tänk en massa och har faktiskt långt om länge lyckats tänka om lite grann. Blir det fler gånger så tänker jag inte tacka nej igen, såvida jag inte jobbar.
    Hoppas inte du/ni tror att detta enbart handlar om just denna kväll, det gör det absolut inte.

    Hoppas vi hörs av nån gång?

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av att läsa att du kommer att delta framöver! Det tycker jag absolut att du gör rätt i.

    Och du ska veta att alla respekterar ditt beslut i att inte dricka alkohol. Det är ett beslut du tagit och dina vänner förstår dig. Men du missar så otroligt mycket genom att inte ens delta.

    Skulle du tycka att det blir jobbigt är det inte värre än att du tar dig hem lite tidigare. Men du är i alla fall med där det händer och får träffa lite folk.

    Ta hand om dig, och det är klart att vi hörs!
    Kram!

    SvaraRadera