Aktuellt



Bazinga - I don´t care

20 september 2010

Höstdepp

Måste börja med att beklaga mig över hur valet gick. Tänker inte skriva något jättelångt inlägg om det, tänker fatta mig kort.
Är väldigt besviken på hur resultatet blev. Känner mig lite rädd inför hur de kommande fyra åren ska bli. Det jag vet är att de svaga och utsatta kommer få noll i hjälp medan vi som arbetar och alla med lite högre löner kommer få det bra/bättre.
Det är med andra ord ett par väldigt mänskliga partier man röstat fram som de största i år. Usch och tvi!

Med mörkare dagar och regn och rusk kommer höstdeppen. Det är en tid på året jag helst vill undvika, men tyvärr är det inte så lätt. När man sitter här i sin ensamhet i mörkret med knappt någon att prata med så blir det lätt såhär faktiskt... riktigt tråkigt är det. Men orka bry sig.

Kan ni tänka er att på torsdag har vi redan haft öppet i 4 veckor. Tiden går så otroligt fort. Lite skrämmande är det, men ack så roligt.

Vill man inte så vill man inte. Det är inte roligt när det är så, men vad ska man göra? Livet har sin gång, eller hur?

Må gott.

2 kommentarer:

  1. DU, nu ser du till att svacka upp ig, för detta smittar av sig! Å det vill du inte, för då kommer jag gå å gråta hela dan imorgon! okej!
    kraam min vän

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det minsann uppsvackning runt hörnan Fräkan!
    Vi kollar upp arbetstider och biotider, för nåt MÅSTE göras åt detta mörka, onda, som smyger sig på just nu. Och funkar inte bio får vi ta en filmkväll, inget avancerat, bara film och kanske nån liten godisbit. Alla som vill vara med på detta är officiellt inbjudna. För det är inte bra att sitta själv med en massa grubblerier och elände.
    Gå med i mitt Antigrubbleri-parti! :)


    Hallååå - Hilfe Bitte! Uppbackning för uppsvackning!!!


    KRAM!

    SvaraRadera