Aktuellt



Bazinga - I don´t care

27 september 2010

Scheisse

Så fort jag satt mig på bussen från stationen, efter att ha slutat jobba så börja det värka i mina fötter och ben. Det blir så mycket gång och spring under en arbetsdag. Men ska inte gnälla. Man får ju fin muskulatur (inte för att jag inte redan har det som ni vet...).

Har inte varit jättemycket på hugget idag måste jag erkänna, det märkte dom på jobb. Vet ärligt talat inte varför. Kan bara vara det att jag sovit dåligt i helgen? Och att maten är lite sisådär? Väger ju numera bara 65kg. Visserligen åt jag en riktig festmåltid igårkväll! Tacos och sen lite kladdekaga till efterrätt - mums. Men idag har det varit lite värre med ätandet. Blev två mackor med smör till frukost och sen en banan till lunch.
Dock åt jag upp tacoresterna sen när jag kom hem, så det klarar sig!

Ja, man har det inte lätt. Men tar man sig lite nätt i kragen så ordnar sig allt. Och tagit mig i kragen, det vill jag lova att jag gjort!
Ett annat bekymmer jag har, haha, är hur det blir med mitt tv-tittande. När som nu kommer min digital tv att sluta fungera eftersom jag vägrade förlänga det. Det kostar en hel del och jag tittar i stort sett bara på de kanaler som man ändå har gratis.... Så det känns väldigt onödigt faktiskt. Har sagt nu ett tag att jag behöver en antennsladd, men gissa vad? Jag har inte köpt någon än. Så jag får väl sätta lite fräs på mig själv.
Har sett att Landskronahem har erbjudanden om digital tv som man kan ansöka om. Klart att jag blev lite småsugen då, men herregud - det kostar ju nästan mer än det jag redan betalar!? "Nja" får bli mitt svar tills vidare...

För övrigt har det varit en bra dag idag. Jobbat 6 timmar, imorgon blir det 4.5. Alldeles lagom!

Må gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar