Aktuellt



Bazinga - I don´t care

07 november 2010

Vill du se en stjärna

Tog bilen på en tur nu ikväll, på cirka 1.5 timme. Tänkte leta upp det perfekta stället att stanna på där det var helt mörkt och öde. Jag och titta på stjärnor har något ihop.
Stannade till i en parkeringsficka uppe på Hilleshögsbacken, där var det kolsvart förutom ljusen från stan. När det inte kom några bilar gick jag ut och tittade upp. Det var så otroligt fint på himlen ikväll - så många stjärnor. Blev nästan lite yr.
Körde vidare ner till Campingen där jag ställde bilen och gick ner närmre mot havet. Satte mig ner bakom en sånhär stor cementklump för att på bästa sätt sitta så mörkt jag bara kunde. "Wow" sa jag då. Hade kunnat sitta där en hel natt och bara titta. Varmare kläder och något varmt att dricka med sig hade gjort susen en kväll då man inte ska upp tidigt dagen efter.

Kalla mig knäpp eller vad som, men att sitta/ligga och glo upp på himlen en stjärnklar kväll är något av det finaste. Hann under mina ungefär fem minuter nere vid Campingen med att se två stjärnfall. Det ni.

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar