Aktuellt



Bazinga - I don´t care

08 januari 2010

Once I am movin´ I´m alright

Dagarna börjar dra ihop sig nu. Sista jobbedagen imorgon på en hel vecka. Egentligen är det inte klokt att jag ska jobba igen förrän nästa lördag.
Har fixat så jag inte missar första deltävlingen av Melodifestivalen! Nu är det bara fem lördagar kvar att rädda, hah.

På tisdag är det äntligen (?) dags för pappas begravning. Det är nu en hel månad sen vi fick det hemska samtalet att han hittats. En del är det dock kvar att göra innan nycklarna kan lämnas tillbaka. Men snart lär även urnsättningen (eller vad det heter) ske. Vet inte om jag ska närvara där eller ej... Får se.
Men när allt väl är över ska det bli så skönt att försöka släppa detta och gå vidare. Hoppas innerligt att detta år inte bjuder på sånahär "överraskningar", fick för mycket av den varan i fjol.

Fick ett brev igår från Folktandvården. "Jippie, tandläkarbesök" tänkte ju jag. Men icke. Det var bara information om att min försäkringsperiod kommer förlängas... Fick veta att min tandläkare gått i pension och att det nu därför dröjer innan man blir kallad?! Har inte varit där på över ett år.
På måndag om en vecka ska jag iallafall till farbror doktorn med magen. Ja hela jag ska dit men det är främst magen vi kommer prata om. På tal om det måste nya tabletter köpas ut. Har bara 18-19 stycken kvar. Bläää, dom kostar ju dyrt!

Och i februari beger jag mig till Lund och örondoktorn igen. Ringde häromdan och bokade tid. Det däremot är jag livrädd inför, ja jisses. Har hörseln försämrats ytterligare vet jag inte vad jag tar mig till. Kanske ännu en operation? Trist det inte bara går att lösa med en enkel hörapparat. Neeejdå, så illa har det varit att inte ens det hade hjälpt. Så när väl den dagen kommer hoppas jag någon vänlig själv hjälper mig hålla tummen.

Ska upp igen om 7 timmar, känner mig lite halvtrött bara. Borde sova men nja en film lockar mer. Började se "Hairspray" natten till idag så borde nästan se vidare på den.

Som sagt, är ledig en hel vecka sen. Ska jag kanske försöka få ut så mycket som möjligt av dessa dagar? Hade inte skadat. Får börja med att städa inför tisdag...

Må gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar