Aktuellt



Bazinga - I don´t care

01 januari 2010

Årskrönika del 2

Då var det dags för den avslutande, och efterlängtade (??) andra delen av mitt 2009.

Juli
Månaden då jag blev 21, inget märkvärdigt med det egentligen.
Den 14e hade vi (jag, Brodden & Grahl) bokat in en trip till Österlen och Kiviks Marknad. Hade en väldigt varm och trevlig dag därnere.
Ett par dagar senare firade vi en sen födelsedag för Brodden. Sämre blev det inte då detta även var våran namnsdag. God mat och massa skön/falsksång till Lips in på småtimmarna. Ännu en väldigt trevlig kväll.
Ett besök på Helsingborgsfestivalen hans också med och några dagars besök av kusinen från Österlen.

Augusti
En ny soffa inhandlades äntligen. En stor fin sådan med divan.
Ett studiebesök på Barsebäck fick man också boka in. Lite kul att se hur det såg ut på insidan - det värsta var dock hissen, hissfobi som man har...
Dagen 8 denna månad kom till att bli mitt livs lyckligaste dag. Denna dag for jag och Tess till Göteborg för att se Madonna live! Snart fem månader senare har jag inte förstått vad som skett. En sak är säker - jag har sett Gudinnan!

September
Månaden flöt på utan några större händelser.

Oktober
I mitten av månaden fick jag mig ett ryck, jag tog ett för mig rätt stort steg genom att skriva in mig på körskola. Har inte velat ha det tidigare, men hade nu i flera dagar inte kunnat tänka på annat. Klart var det dags att ta tag i detta.
Helgen 17/18 lämnade jag över allt på mina inredare som hjälpte mig att måla om och bygga nya möbler till mitt vardagsrum. Att säga det blev snyggt är att inte ta i, det blev skitsnyggt!
Slutet av månaden inträffade nästa "olycka" på jobb. Skulle knyta band runt kvällstidningarna på kvällen, men av ännu okänd anledning klippte jag av en bit tumme istället...
Bröllop stundade också innan månaden så var över.

November
Efter många om och men ställde jag mig så i vaccinationskön. Gjorde jag rätt som tog den, eller gjorde jag helt fel? Det får man nog vänta på att få svar på.
Knappt ett år hann min "gamla" tv bli innan det var dags för en ny som gjorde sig bättre på nya tv-bänken.
Slutet på månaden spenderades ett par dagar i Tyskland med julmarknad och släkt.

December
Min första körlektion var det så äntligen dags för. Om jag var nervös? Går inte att beskriva.
Den 8e kom så dagen som fick sorgen att återvända på allvar. En morgon på jobb kom min bror in med telefon till mig. Det var från polisen som meddelade att man hittat min pappa död i sin lägenhet. Visste inte vad jag skulle tro, men kommande veckor kom till att planera och göra klart allt för begravning. Som om inte en sån period var nog...

Så ja, en del saker har hänt. Tyvärr väger tråkigheterna väldigt mycket tyngre än roligheterna.
Jag vägrar hoppas på att 2010 kommer bli bra, det väntar jag hellre på att få se.

Som avslut tänkte jag avsluta med lite "roliga" siffror;

Antal shoppingturer; 23

Orkade ärligt talat inte räkna igenom almanackan fler gånger, så det får räcka med det.

Må gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar