Aktuellt



Bazinga - I don´t care

16 januari 2011

04.40

Det som skett är liksom så att ännu en helg snart är över. Dom där bra helgerna som man liksom inte trott funnits har bara dykt upp från ingenstans. Nej, ärligt talat har dom funnits där tidigare men jag har bara valt att inte vilja ha med dom att göra.
De som känner mig sen tidigare vet vilken motståndare jag är till alkohol och allt som haft med det att göra. Efter senaste sommaren fick något att ändra mig. Varför missa allt roligt för en sån sak?
Hämtade upp ett par kollegor på kvällen igår. Det bar av hem till en annan som bor i Helsingborg för lite trevligheter. Ett par timmar efteråt körde vi ner till bowlingen för en timmes spelande. Blev väl inte jätteförvånad över min egen insats men andra inponerade väldigt. Hade bra roligt där! Lite McDonald´s senare parkerade vi bilarna nere vid hamnen och begav oss senare mer in mot stan till ett ställe som hette "Bakom". Ganska litet ställe men ändå lite småmysigt. Klockan hade inte riktigt hunnit bli midnatt så det var nästan bara vi på plats. Men vi hade trevligt ändå. Hann även med en stund inom "The Tivoli" för att sen återvända till "Bakom" där det var betydligt fullare (i flera bemärkelser) än tidigare, vilket innebar mycket bättre stämning. Kvällen bestod av dans, sång, dans, sång och lite mer av båda. Hursomhelst hade jag otroligt roligt denna kväll och som innan ser jag med glädje fram emot nästa gång!

När man får lön försvinner den nästan lika fort som den kommit. Eller ja, man påstår det... jag iallafall. Lockade med mig min shoppingkompis Brodden på lite äventyr igår på dagen. Eftersom ingen av oss vill bestämma så hamnade vi nere på Entré. Och jag måste säga att jag är rätt nöjd med mitt val av shoppingställe. Där var ju rea så det knakade om det. Fick tag i några riktigt fynd för totalt runt 1500kr. I stort sett alla mina fynd var nedsatta med 50% så jag sparade en hel del. Men den där kladdkake-liknande kakan vi åt var ingen höjdare. Aldrig mer att man äter något därifrån.

Jag är fortfarande lika stor motståndare till alkohol. Har bara lärt mig respektera andra för jag har förstått att många har väldigt stor respekt för det jag beslutat. Så ska det vara, komma från båda håll. Bra va? Men inte ska jag missa ha roligt. Verkligen inte!

5 kommentarer:

  1. Mycket bra beslut :) Alla har vi olika relationer till alkohol. Jag själv anser inte att det är fel med alkohol, utan det är mängden av intaget och brist på egen självkänsla och självkontroll som förstör. När folk inte inser att det är dags att sluta och när dom låter det ta kontrollen över sitt liv på diverse sett, ja det är då det blir tokigt. Tyvärr. <3

    SvaraRadera
  2. Jag tycker faktiskt du är modig som möter något som varit en jobbig del av ditt liv <3

    SvaraRadera
  3. Frida, visst är det. Du har verkligen rätt i det du säger!
    Anonym, vem du än är så tack! :)

    SvaraRadera
  4. Det är skönt att "höra" dig säga detta, jag vet hur det har plågat dig genom åren. Har själv ett trassligt förhållande till alkohol från barndomen men har valt att det ska påverka mig så lite som möjligt. Det är svårt ibland, men man måste försöka se att det är en STOR skillnad på ett sjukt och ett friskt förhållande till alkohol!
    Fortsätt så min vän, du är på rätt väg <3

    SvaraRadera
  5. tack min vän! <3 blir så glad för alla fina kommentarer :)

    SvaraRadera