Aktuellt



Bazinga - I don´t care

29 december 2010

Hjälp?

Kan någon säga mig var jag gjort av mitt nya lakan till sängen? Har haft det här någonstans men nu är det bara puts väck.
Tänkte inviga årets näst sista natt med nya sängkläder, inklusive ny kudde och nytt täcke. Men det känns inte lika bra om jag inte hittar mitt lakan. Så den som har gömt det får vara så snäll att berätta var det finns. Okej? Detta är inte roligt!

Om man delat ut pris i sämsta kundbemötande har jag en ypperlig kandidat. Var iväg i en butik idag där kassörskan varken hälsade eller tackade och sa knappt summan jag handlade för. Jag bara stod och himlade med ögonen och gjorde sådär med ansiktet man brukar göra och hoppas att hon uppmärksammade detta. Tog i lite extra när jag sa "hej då" och gjorde det med en ton som jag inte kan förklara hur den var, men ja ni förstår hoppas jag.
I och med att man själv har ett yrke där kundbemötandet är otroligt viktigt märker man sånt när man är någonstans. Känner inte direkt för att återvända till detta ställe fler gånger.. Jo det tänker jag, men definitivt väljer jag nästa gång någon som verkar veta vad kundbemötande innebär.

Avslutningsvis så är jag väldigt trött på snön. Eftersom man parkerar liksom längst in till höger på vår enkelriktade gata här utanför området så skottar dom liksom bort all snö från resten av vägen vilket lämnar små vallar vid sidan av bilarna och fullt med snö under dom. Att ta sig till och från en "parkeringsplats" är ibland omöjligt. Framförallt är jag lite räddare när jag ska backa in och parkera. Då fastnar man liksom om man kör i för låg fart och skulle man sen gasa på aningen för mycket far man rakt in i nosen på bilen bakom.. så det gäller att ta det lugnt. Jag kör visserligen som en Gud (om jag får säga det själv) men allt kan hända trots detta.

Okej det finns kanske mer i huvudet som vill ut när jag ändå är på gång här med skrivandet.

Var ju iväg och tog blodprov igår som ni säkert vet.

Just ja! Var faktiskt inne om Apoteket igår och köpte kostersättning. Dom där drickorna jag druckit tidigare som hjälper till lite när jag har svårt att äta. Det går alltid lättare att dricka och med dessa drickorna får man i sig en mängd bra ämnen. Vanilj och choklad tog jag. Dom två godaste smakerna.

Inte mycket intressant har jag skrivit i detta inlägget, heller. Det jag helst av allt velat skriva håller jag för mig själv. Ni som bryr er lär säkert få ta del av det på ett eller annat sätt.

Nej nu väntar, hm ja jag vet inte riktigt. Eller jo! Jag sätter igång Family Guy på ps3an och kikar ett par avsnitt. Imorgon blir det jobb för hela slanten igen och ett plus är att man får träffa alla underbara där igen.

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar