Aktuellt



Bazinga - I don´t care

05 januari 2011

Trettonafton

Måste vara förvirrad. Fick precis för mig att klockan var en timme mer än den egentligen är. Tyckte jag var lite sent ute med... ja inte vet jag. Men det är jag inte för klockan är inte efter 23, hon är bara lite efter 22 faktiskt. Hur intressant var nu detta att veta? Hm inte det minsta. Men så är det ju bara lite sådär ... allmänt.

For iväg till Ramlösa för att umgås med Johanna ett par timmar runt middagstid. Blev goda tacos, prat och promenad. Blev förtjust i parken som låg precis bakom, otroligt fint. Synd man inte har det här hemma också. Det enda i grön väg som ligger nära är den tråkiga gräsplanen härutanför. Ja sen finns ju Karlslundsparken också men den är väl inte den allra finaste... kanske.

Var duktig idag som ringt och bokat tid till örondoktorn. En månad fram i tiden fick jag tid och det är faktiskt inte så farligt. Blir då även hörseltest så får verkligen hålla tummarna att det inte blivit sämre, även om jag upplever det som så. Skit är det!
Ringde även till audionommottagningen för att förhöra mig om hörapparaten. Så jag ska dit på måndag eftermiddag med hörapparaten så får vi se hur det blir, om det blir en helt ny eller om den jag har kan lagas och vad det i så fall kan komma att kosta. Hoppas verkligen på det bästa.

Satt och kikade på farsen från Fredriksdal nyss med bla Eva Rydberg. Har skrattat så tårarna runnti nerför mina kinder. Hon är utan tvekan en av våra bästa komiker, otroligt bra och rolig. Så jag fick ett ryck och bokade tre biljetter till sommarens föreställning! På min födelsedag dessutom, hur bra är inte det? Så nu har jag även det att se fram emot i år.

Må gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar